Jääteede jaoks puudub veel piisavalt paks jääkiht

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiiumaa ja mandri vaheline jäätee.
Hiiumaa ja mandri vaheline jäätee. Foto: Raigo Pajula

Kuigi jääkaardi järgi katab Eesti läänerannikut juba korralik jääkiht, ei piisa sellest veel, et saari jääteega ühendada.

«Kuigi kaardi järgi katab jää tõepoolest üsna suurt osa Eesti läänerannikust, ei vasta selle paksus ega ka kvaliteet jäätee rajamiseks vajalikele nõuetele,» rääkis maanteeameti avalike suhete osakonna peaspetsialist Allan Kasesalu.

Ta tõi näiteks, et Pärnu lahel kuni Sorguni on jääkate, mille paksus on kuni 15 sentimeetrit, kuid et rääkida jääteest Munalaiu ja Kihnu vahel, peaks jää paksus kõige õhema koha peal olema vähemalt 20 sentimeetrit.

«Teoreetiliselt oleks kõige tõenäolisem Noarootsi jäätee rajamine, sest selles kohas on suhteliselt madal ja tuulte eest kaitstud vesi,» sõnas ta. «Reedesel jääluurel saadi seal jää paksuseks kuni 12 sentimeetrit ja seda on liiga vähe, et jäätee avamiseks ettevalmistusi teha.»

Kuni 2-tonniste sõiduautode jaoks peab jää paksus olema vähemalt 20 sentimeetrit ja see peab olema ühekihiline ja ilma suuremate pragudeta. Praegu on jää aga kohati kahekihiline.

Kasesalu rääkis, et hetkel konkreetseid plaane jääteede rajamiseks veel pole, kuid külma jätkudes – ja jää paksuse kasvades – asuvad maanteeameti spetsialistid jääolusid konkreetsemalt uurima.

«Esialgu võib kaalumisele tulla juba mainitud Noarootsi,» ütles ta. «Ajakava sõltub täielikult ilmast, kuid ka majanduslikest kaalutlustest – pole ju mõtet hulk raha kulutada selleks, et jäätee vaid mõneks päevaks avada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles