Saada vihje

Esimene jäätee võidakse avada jaanuari lõpus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suletud jäätee
Suletud jäätee Foto: Henn Soodla / Pärnu Postimees

Ehkki külmad on juba mõnda aega krõbedad, pole paks lumekiht lasknud merejääl veel piisavalt tugevust koguda, et seal saaks jääteed avada.

Maanteeameti Lääne regiooni direktori Enn Raadiku sõnul olid täna jääteede luuremehed merel väljas ning mõõtsid jääpaksust mandri-Hiiumaa ning Hiiumaa-Saaremaa vahel.

«Mina arvan, et jää pole nii valmis, et jääteed lähipäevadel või isegi järgmisel nädalal avada saaks,» sõnas Raadik Postimees.ee’le. Jäätee avamiseks peab jääkatte paksus olema 22-23 sentimeetrit. «Siis saab sõiduautod koos 4-5 inimesega peale lasta, nii umbes 2,5 tonni,» sõnas ta.

«Jää paksus ei ole saanud kasvada seetõttu, et lumi on nii paks peal ja külm ei pääse jääd paksemaks tegema. Me ei saa ka trassile minna lund ära lükkama, sest jää ei kanna hooldemasinaid,» selgitas Raadik.

Tema sõnul on Eestis kuus riiklikku jääteed ning riigihanked nende kõigi hooldamiseks on läbi viidud. «Oleme välja selgitanud, kes selle töö saab, kui jää nii kaugele jõuab.»

Raadik ennustas oma kogemuste põhjal, et esimesena õnnestub jäätee teha üle Tagalahe ehk Haapsalu-Noarootsi vahele. «See on madala veega lahesopp, seal on jää kõige varem tavaliselt tekkinud.»

«Kui tagasi vaadata, siis tavaliselt ongi jääteed avatud jaanuari teises pooles, kui on juba esimesed sulad ära käinud ja jääpealne lumi on sula üle elanud,» meenutas Raadik.

Veeteede ameti käskkirjaga on laevadel jääteede rajamise piirkonnas liiklemine keelatud, keeld kehtib, kuni jääteedel enam lootust pole.

Mullu talvel oli Eesti kuuest jääteest neli ametlikult avatud ja mandi-saarte vahel sõitis umbes 8000 autot.

Tagasi üles