Lõppevad jäämurdetööd Eesti vetes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
Jäämurdja Tarmo.
Jäämurdja Tarmo. Foto: Küllike Rooväli

Kolmapäeval lõppeb jäämurdeperiood Pärnu ja Liivi lahel, millega saavad ühtlasi läbi kõik selletalvised jäämurdetööd Eesti vetes.

Seekordne jäämurdehooaeg kestis Eesti vetes möödunud aasta 19. detsembrist kuni käesoleva aasta 24. aprillini, teatab veeteede amet.

Sel talvel teenindasid Soome lahel laevu kaks jäämurdjat: Botnica ja Tarmo. Kunda ja Sillamäe piirkonnas osutas jäämurdeteenust jäämurdja Botnica, mida veeteede amet talvise navigatsiooni perioodil rendib ASilt Tallinna Sadam. Botnica töötas sel jäämurdeperioodil Soome lahel alates 2. märtsist kuni 15. aprillini ja teenindas laevu 53 korral.

Jäämurdja Tarmo töötas Muuga sadama piirkonnas ajavahemikel 4. märtsist kuni 6. märtsini ja 26. märtsist kuni 1. aprillini ning teenindas laevu seitsmel korral.

Pärnu ja Liivi lahel teenindas mitmeotstarbeline laev EVA-316 laevu 199 korral.

Esialgsete arvestuste kohaselt kulus sel talvel jäämurdetöödeks kokku ligikaudu 6,6 miljonit eurot, millest 600 000 eurot läks Pärnu ja Liivi lahe ning 6 miljonit eurot Soome lahe jäämurdetöödeks. Kokku teenindati lõppeval jäämurdehooajal Eesti vetes laevu 259 korral.

Tagasi üles