Kolmapäeva õhtul kell 20.30 läks Soome kaubalaev Carissa Roomassaare sadamast kapteni riskeerimisel 2200 tihumeetri puiduga välja ja enam pole ükski laev sadamasse saanud.
Roomassaare sadam võib terveks kuuks jäävangi jääda
«Kuigi ma kaptenile ütlesin, et vastu ööd jää sisse ei minda ja lubasin tal sadamamaksuta hommikuni seista, teadis mees tekkivat olukorda ja, kui ta oleks hommikuni oodanud, oleks laev seniajani meie sadamas,» rääkis Roomassaare sadama kapten Kaarel Niine Meie Maale.
Idakaarte tuuled on pressinud jää Irbeni väinas kokku ja Niine näitas arvutist jääkaarti, mis võib ligi kuuajalise seisaku Roomassaares põhjustada. «Järgmisel päeval tahtis üks Omski- tüüpi laev tulla siit puitu viima, aga kapten teatas juba 18 miili enne lootsipunkti, mis on viis miili sadamast, et jää võttis teda vastu. Loodusega pole mõtet võidelda, võib laeva ära lõhkuda, vastasin kaptenile ja ta läks tagasi.»
Kuigi Roomassaare sadama abipukser Panda on detsembrikuust aidanud laevadel sadamasse tulla, käib praegune jää tallegi üle jõu. «Volga Balt on 16 meetrit lai ja Panda 7,5 meetrit, ta peab mitu korda laevateed laiendama, et kaubalaev sisse saaks. Pole mõtet, nüüd puhub viis päeva pidevalt idatuul ja külma on ka parasjagu. Need tulevad selle talve kõige karmimad ilmad meie jaoks. See paneb meile kõva paugu, peame selleks valmis olema,» selgitas Niine.