Äikesetorm põhjustas enim elektrikatkestusi Paide, Rapla, Pärnu, Viljandi ja Rakvere piirkondades

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Äikesetorm Väike-Maarjas.
Äikesetorm Väike-Maarjas. Foto: Toomas Herm / Virumaa Teataja.

Eestis leviv äikesetorm on mitmel pool põhjustanud elektrikatkestusi, kõige enam on elektrivõrk kahjustusi saanud Paide, Rapla, Pärnu, Viljandi ja Rakvere piirkondades.

Kella 17 paiku oli Eestis elektrita 1153 alajaama ja ligi 13 800 majapidamist, teatas Eesti Energia pressiesindaja.

Jaotusvõrgu ja koostööpartnerite brigaadid likvideerivad rikkeid ööpäevaringselt.

Äikese ajal tekivad elektrikatkestused tuulepuhangute tõttu, mis murravad liinidele puid ja oksi. Äikesetabamusest on ohustatud ka paljasjuhtmelised õhuliinid ja vanemad mastalajaamad. Maakaabelliinid ja kaasaegsed alajaamad on äikese mõjude eest oluliselt kindlamalt kaitstud.

Suuremaid kahjustusi saanud piirkondades võib elektrivarustuse taastamine võtta kauem aega, sest liinidele kukkunud puud ja oksad on lõhkunud nii liini kui ka mastid. Et vooluühendust taastada, tuleb rikkebrigaadidel eemaldada liinilt puud, püstitada uued mastid ja vedada uus elektriliin. Jaotusvõrk palub inimestelt mõistvat suhtumist ja teeb kõik, et rikked võimalikult kiiresti kõrvaldada.

Elektriseadmed soovitab Jaotusvõrk liigpingest tekkivate kahjude vältimiseks äikese eel ja ajal pistikust välja tõmmata. Inimestel, kelle maja veevarustus sõltub elektrist, on soovitatav varuda joogivett. Samuti tuleks jälgida, et mobiiltelefoni aku oleks laetud.

Elektrikatkestustest palub Jaotusvõrk teada anda helistades või saates SMSi rikkenumbrile 1343. Samuti saab rikkest teada anda veebilehe www.energia.ee/katkestused kaudu. Elektrikatkestuse tekkides tuleks enne rikkenumbrile helistamist oodata 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuste info Jaotusvõrgu infosüsteemi ja klient saab täpsemat infot
rikke seisust.

Rikkenumbrile helistades kuuleb esmalt automaatvastaja infot teadaolevatest riketest helistaja piirkonnas ja nende kõrvaldamise orienteeruvast ajast. Kui automaatvastajale loetud tekst juba sisaldab kliendi piirkonna rikkeinfot, pole vaja rikkest klienditeenindajale teatada, kuna selle likvideerimisega juba tegeletakse. Kui automaatvastaja sõnum ei sisalda helistaja piirkonna riket, palub Jaotusvõrk helistajal jääda liinile ja ta ühendatakse klienditeenindajaga pärast automaatvastuse lõppu. Korduvalt ei ole rikkest vaja teada anda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles