Maanteeamet lumekoristusest: Eesti teedele piisab 3. seisunditasemest

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuisk. Foto on illustreeriv.
Tuisk. Foto on illustreeriv. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe sõnul piisab Eesti teedele 3. seisunditasemest, mis näeb ette tee puhastamise lumest 5 tunni jooksul alates lumesaju lõpust.

«Meedia kommentaarilahtreid jälgides võib väita, et liiklejate ootused on talvisele teehooldusele liiga kõrged – tahetakse, et lumi ning jää oleksid teedelt kadunud kohe, kui need sinna ilmusid,» ütles Hallimäe Postimehele. «Paraku elame kliimavöötmes, kus talvel võibki esineda libedust ja liiklejatel tuleb sellega arvestada.»

Maanteedel kehtib neli seisunditaset, mis määrab, kui sageli neid puhastatakse. Neljandat, kõige paremat, Eesti riigimaanteedel ei rakendata.

«Seisunditase 4 kehtib tee seisundinõuete kohaselt kiirteedele, mida Eestis ei ole,» märkis Hallimäe. «Eesti liiklussageduste puhul piisab ka 3. seisunditasemest, mis näeb ette tee puhastamise lumest 5 tunni jooksul alates lumesaju ja tuisu lõpust ja libeduse tõrjumise 4 tunni jooksul pärast selle teket.»

Ta lisas, et 4. seisunditaseme puhul peab tee vastama nõuetele kaks korda lühema aja jooksul, mitte kohe.

«Suviseid sõidutingimusi ei tagaks ka 4. seisunditaseme kehtestamine ning suure lumesaju või tuisu korral oleksid sõiduolud ühtmoodi keerulised, sest ka kõrgeima seisunditaseme tagamiseks kulub teatud aeg,» ütles Hallimäe.

Eestis teevad riigimaanteede hooldust ettevõtjad ja maanteeamet on tellijaks. Hallimäe hindab teehooldajate suutlikkust heaks ja on nendega rahul.

«Eesti teehooldefirmade kasutuses on kaasaegne talihooldustehnika, mis Põhjamaade omale mingis osas alla ei jää – seega, nende suutlikust teid korras hoida hindame me piisavaks,» rääkis Hallimäe. «Üldiselt oleme rahul, kuigi alati saab paremini.»

Ta lisas, et 16st hooldepiirkonnast ei nimetaks ta praegu probleemseks ühtegi.

«Teeolud mingis hooldepiirkonnas sõltuvad eelkõige valitsevast ilmast, mitte niivõrd teehooldajast,» lausus Hallimäe. «Teehooldajate kohustus on tagada seisundinõuded, mida maanteeamet tellijana kontrollib.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles